Geluid is een geweldig middel die jouw online campagnes naar een hoger niveau kan tillen. Het heeft de kracht om een emotionele band met je doelgroep te creëren. Je hebt zo veel meer kans dat je boodschap beter wordt  onthouden. Maar heb je er ooit aan gedacht om toegepaste muziek te gebruiken voor je online campagnes? Het is een game-changer!

Een veelgehoord argument tegen op maat gemaakte muziek is dat het duur is. Hoewel het inderdaad meer kosten met zich meebrengt dan het gebruik van stockmuziek, is het belangrijk om te begrijpen wat het oplevert. 

Ten eerste, op maat gemaakte muziek creëert een unieke en gedenkwaardig geluididentiteit voor je merk, wat kan bijdragen aan het opvallen tussen de concurrentie en het versterken van de merkherkenning. Dit vertaalt zich tot meer verkoop en groei van je bedrijf.

Ten tweede, op maat gemaakte muziek heeft de kracht dat het beter aansluit bij de boodschap en doelgroep van je campagne, waardoor er een samenhangende ervaring wordt gecreëerd voor je doelgroep. Dit kan leiden tot meer betrokkenheid.

Ten derde, eigenlijk is het helemaal niet zo duur.

Aanpak van een muziekproductie

Het maken van toegepaste muziek voor een online campagnes is een samenwerking tussen de componist en (meestal) een reclamebureau. Het proces begint met onderzoek, waarbij het muziekproductiebedrijf meer te weten komt over je merk, de doelstellingen van je campagne en je doelgroep. Thom Dens heeft een communicatieachtergrond en spreekt vloeiend jargons. Wel zo makkelijk.

Daarna volgt de productie, waarbij een compositie wordt gemaakt die aansluit bij de boodschap en het beoogde gevoel van je campagne. Als laatste wordt de compositie opgenomen en gemasterd om de beste geluidskwaliteit te garanderen. 

Door het gebruik van op maat gemaakte muziek, creëer je een unieke en onvergetelijke geluididentiteit voor je merk. Het is alsof je je eigen stem hebt.